گیربکس فن برج های خنک کن Cooling Tower Gearbox

در صنایع نیروگاهی به ویژه نیروگاه ­های فسیلی می­ بایست از فن­ های خنک­ کن آب مصرفی برای کاهش حرارت چرخه تولید انرژی استفاده کرد. به منظور تامین دور لازم جهت خنک ­کنندگی کافی از گیربکس ­های مخصوصی به نام گیربکس­ های فن برج­ های خنک­ کن استفاده می­ شود. یکی از اصلی­ ترین فعالیت­ های شرکت آلکان ماشین طراحی و ساخت گیربکس ­های فوق برای نیروگاه ­های کشور می­ باشد. از جمله مزایای گیربکس­ های تولیدی این شرکت جهت مصارف برج خنک ­کن، بهینه سازی آن برای شرایط بهره ­برداری، سروصدای پایین، سهولت در تعمیرات، و در دسترس بودن لوازم جانبی می­ باشد.

بهینه ­سازی برای شرایط بهره ­برداری: انتخاب شاخص­ ها با توجه به شرایط محیطی برج خنک ­کن، و با توجه به سرعت فن و توان موتور طراحی می­گردد.

به حداقل رساندن ارتعاشات: حتی در صورت بالانس بودن فن، امکان بروز ویبره در هنگام کارکرد دستگاه وجود دارد که می­تواند از محور فن ناشی شود. جلوگیری از بروز چنین آسیبی به طراحی صحیح پوسته باز می­ گردد. به دلیل محل قرارگیری گیربکس جریان هوای کمی در اطراف آن وجود دارد. از این رو طراحی پوسته و فن گیربکس باید به نحوی باشد که مسیر سیال هوا را در اطراف خود هدایت کرده و دارای بیشترین سطح تماس باشد .

کاهش سروصدا: این امر با اصلاح سطح دنده در استیج ورودی گیربکس محقق می ­شود.

سهولت تعمیرات و نگهداری و لوازم جانبی در دسترس: در این گیربکس­ ها ترجیحا از قطعات استاندارد استفاده می­ شود. همچنین بنا به درخواست می­توان تجهیزاتی همچون بک ­استوپ، پمپ روغن، گرم ­کننده روغن، سنسور جریان، سنسور سطح روغن، سنسور ارتعاش، نیز بدان افزود.

(این عکس متعلق به شرکت آلکان ماشین نمی باشد)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت الکان ماشین می‌باشد
طراحی و اجرا : شرکت پیام آوا پردازش پیام آوا پردازش