هیدروکوپلینگ ها

کوپلینگ­ های سیال هیدرودینامیک یا همان هیدروکوپلینگ­ ها بر پایه قانون Fottinger عمل می­ کنند؛ بدین صورت که اجزای داخلی و خارجی کوپلینگ با یکدیگر تماس مکانیکی نداشته و دور خروجی توسط روغن پرشده در محفظه داخلی آن تامین می­ شود. با چرخش این روغن در مسیری که پره­ های کوپلینگ آن را هدایت می­ کنند، تماس بین اجزا برقرار می­ شود.

راه ­اندازی بدون بار الکتروموتور و در نتیجه شروع نرم و بدون استفاده از تجهیز الکتریکی  Soft Start، و تحمل گشتاورهای بسیار بالا، با استفاده از نیروی رانش سیال بین دو قطعه مکانیکی، از مزایای این نوع کوپلینگ­ ها است. با وارد آمدن بارهای سنگین، اجزاء کوپلینگ تنها با گشتاوری که برای کوپلینگ تعریف شده شتاب می­ گیرد. در نتیجه عملیات شروع بر روی زمان توزیع شده و دستگاه متحرک راه­ اندازی نرم و آرامی را خواهد داشت.

هیدروکوپلینگ در شرایط بحرانی همچون اضافه بار یا قفل کردن دستگاه متحرک، حداکثر بار گشتاور را محدود کرده و از انتقال نیروی موتور بر اجزاء داخلی خود جلوگیری می­کند. در این زمان کوپلینگ همانند کلاچ ایمنی اضافه بار عمل کرده تا دستگاه متحرک به طور کامل از حرکت بازایستد.

همچنین هیدروکوپلینگ به عنوان ابزاری برای عدم انتقال ارتعاشات پیچشی عمل می­کند. ارتعاشات پیچشی با فرکانس بالاتر از 5 هرتز توسط هیدروکوپلینگ جذب می­ شود.

پره­ های شعاعی طراحی شده در هیدروکوپلینگ­ ها امکان چرخش و عملکرد در هر دو جهت و همچنین قابلیت تنظیم زاویه را دارند. می­توان آن­ها را به صورت عمودی و یا با زاویه ­ای نسبت به افق ثابت نمود؛ البته باید اطمینان حاصل کرد که محفظه تاخیر زیر محفظه کاری قرار داد.

(این عکس متعلق به شرکت آلکان ماشین نمی باشد)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت الکان ماشین می‌باشد
طراحی و اجرا : شرکت پیام آوا پردازش پیام آوا پردازش