در برخی تجهیزات همانند کانوایرهای شیب دار یا تاسیسات مرتفع لازم است برای جلوگیری از گریز گشتاور معکوس از بک استاپ ها استفاده کرد. به عنوان مثال در gearunit بر روی شفت سوار شده و باعث می شود هنگامی که شفت در جهت شفت خروجی می چرخد خلاص بچرخد و هنگامی که در جهت مخالف می چرخد به عنوان ترمز عمل کرده و در اثر قطع موتور اصلی از دوران شفت بصورت برعکس جهت اصلی شفت جلوگیری می کند. یعنی در حالتی کهinner ring یا outer ring را قفل کنیم و فقط یکی از آنها دوران داشته باشد.
حالت دوم وقتی که به عنوان کوپلینگ عمل میکند بدین صورت که هنگامی که در مجموعه گیربکس، موتور اصلی در حال کار کردن است،backstop بصورت خلاص میچرخد اما وقتی که موتور کمکی در حال کار کردن است، Backstop بعنوان کوپلینگ عمل کرده و شفت خروجی را به حرکت در می آورد.
بک استاپ به عنوان اجزای انتقال نیرو عمل می کند و شامل سه بخش می باشد: رینگ داخلی، اجزای قفل شونده، رینگ خارجی.